Sunday, April 7, 2013

Pagi yang gelap kini sudah terang..hehe..

Tengok tajuk pon ade 'hehe' tandanya mood tgah baik tu.. Alhamdulillah..Allah panjangkan usia sy dan suami dan ibu dan adik2 dan ibubapa mertua dan ipar duai dan sanak sedare dan guru2 dan sahabat2 sy.. Lets say alhamdulillah!!

Pagi2 buta ni sebenarnye tak tahu nak buat hape..perut lapa..tp malas nak masak.. Godek2 henpon tengok icon blogger. Ber blog d pagi buta pon ok jugak ni..

Semalam tengok fb..sy perasan yg ramai jugak kawan2 rapat dah bertukar status..dari single to enggaged.. Dari enggaged to married.. Alhamdulillah.. Sy tumpang gembira bg pihak mereka.. Jodoh tu milik Allah..kadang2 kita bercinta dgn org lain..tunang dgn org lain..kahwin dgn org lain.. Kalo ikut sy yang dulu2 pon macam tu jugak. Pengalaman tu mematangkan.. Sape kate bercinta bagai nak rak kompem ke jinjang pelamin?woah..die tak tahu agaknye.. Panas belum tentu sampai petang..hujan tengahari sape yang tahu?( mcm pelik je pepatah pujangga ni) hihi.. Bile dah kahwin ni baru boleh menilai keburukan couple2 nih. Yelah..bile kite dekat dgn Allah..kita akan nampak kenapa Allah melarang sesuatu perkara tu.. Dulu2 mase kite pon terjebak dgn gejala tak sehat tu, org kate la ape pon, bg la hadith @ ayat quran mane sekalipun, kalau dah hati tu gelap memang tak kan boleh terima ape org kate.. Syukurlah sekarang Allah dah bukakan pintu hati ni untuk terima kebenaran.. Alhamdulillah..

So, nasihat sy kpd kawan2 yg tgah couple tu.. Cepat2 lah kahwin..yang dah tunang tu plak jangan lah berlagak macam dah kahwin.. Haih.haru betul dunia skrg ni.. tengok gambar kat fb mengalahkan org yg dah kahwin. Peluk sana sini. Hentikanlah..dosa tahu dosa??? sy pernah terbaca satu post kat fb
' SEMAKIN BANYAK KEMANISAN YANG KITA AMBIL SEBELUM KAHWIN, SEMAKIN SEDIKIT KEMANISAN YANG TINGGAL SELEPAS KAHWIN'
(lebih kurang la kot ayat dia)

P/s: pagi yang gelap pon boleh terang, belakang parang pon boleh tajam, nikan pulak hati yang hitam.. Kene caranya, teranglah semula hati tu.. Yang penting DIA jangan kita lupa.. :)

Sunday, March 31, 2013

First entry for 2013

Woah.selepas bertahun2 lamenye xberblog, akhirnye datang jugak rase nk berblog ni.. What a come back!!

Ain sekarang dah ade 2 name..ain n farah. Sejak kerja ni mcm segan nk suruh boss panggil ain
Rase mcm kebudakan sangat.so, name farah nampak macam matured sikit.hihi...ain tu stil used.kawan2 je la yg pgil ain..

Farah@ain sekarang dah bergelar puan. Yes.im married!!selepas berkali2 putus cinta..akhirnya sy dah jumpe pasangan sy. He is mr.tengku muhammad fahmi. I have no child yet.coming soon... InsyaAllah

Woah.sekarang update blog pon pakai hp uols. Kelas kau rah..hihi..zaman dah canggih..lgpon senang..xyah bukak laptop pon xpe.tenet d hujung jari.maju kau rah...

Sekarang iols dah tukar penampilan. Hehe..malu la iols nk bgtaw..tp nak jugak bgtaw.. Iols dah bertudung lebih labuh daripada biasa. Akceli, iols dah lame nk pakai mcm ni..tp.tulah.jahil punye pasal. Tp sekarang xmacam dulu dah.insyaAllah..sy akan terus atau lebih baik dari sebelum ni.AMINN

Sy sekarang menyewa kat bangi ni ha.. Dulu kemain xsuke balik bangi..amek..Allah dah takdirkan yg sy akan stay kat sini, so.. Nak xnak  sy akur.. Bangi ni best tahu.. Nak ke kL dekat.nak ke putrajaya pon dekat. Pastu bangi ni banyak perumahan.so rase mcm cool je duk sini..hikhik

Monday, December 12, 2011

:: 12 12 2011 ::

hari isnin.cuti.bestnyeee.tp terbangun awal.
tyme kelas xde plak nk bgun awal.
haih =.='

aku sebenarnye xsabar nak balik tganu
jumpe umi.adik2..dan..ermmm
10hari lagi
err..maknenye lagi 10hari sebelum final aljabar
ermm..nanti drive balik sorang
=(
cuak jugak sebenarnye
maklumla..kete tu da makin nazak
tp..demi menyambut bufday dgn family,
aku rela balik sorang2 kikiki..

aku baru je deactivate fb
xde motif.
saje suke2
sakit aty sebenarnye.
tp mls nak cerite

ari cuti sepatotnye ari tido
tp..aku nk buat kelainan sikit
aku nk kemas bilik
err..da mcm ape dah.hee
k
wa cau lu

p/s: ego sedang max. no sms.no call. aty wa sakit.

kbai.

Saturday, December 10, 2011

:: heart ::

tajuk post nk omputih.
tp entry bm suda la.
berbelit lidah aku nk spiking

tak taw mcm mane nk start
tp aku rase aku perlu luah
tak nak pendam lame2
nanti ati jadi busuk

untuk awak yang disayangi.
sy gembira awak hadir dlm hidup sy
awak la teman paling rapat dengan sy
bile sy sedih.gembira.geram.marah.kecewa.bahagia
awak selalu ada di sisi sy
terima kasih awak..
walaupun kita tak selalu bertentang mate
sy taw sy ingat awak sentiasa
dan awak begitu juge..

awak..
tak taw la ape punce
sy rase akhir2 ni ada jurang antara kita
sy rase sedih gile..
bile xada kabar berite
dari awak untuk sy.

awak..
sy xnak la macam ni
hidup sy sunyi
kalo xde mesej dari awak dlm sehari
tepon sy sepi..

untuk awak yang jauh dimata dekat dihati
sy taw sy bukan yang terbaek untuk awak
sy mintak maaf.
awak sendri tahu
awak bukan cinta pertama sy
dan sy juga bukan cinta pertama awak
tapi bile sy dah bukak aty sy untuk awak
awak duduk jela dlm tu diam2
sy teringin nak kunci awak dlm hati sy
tp kunci sy hilang
sy perlukan mase untuk cari kunci tu
boleh x sy mintak awak tunggu sy?
sbb dulu sy dah bagi orang laen jage kunci tu
tp dorang xjage baek2
mungkin sy kene buat kunci baru..
amik mase..lame..
awak boleh tunggu sy tak?

sy dah penat sebenarnye
penat untuk mencari penghuni hati sy
sy rase skrang sy dah jumpe
tapi sy xtaw la awak sudi ke tak sudi ke..
yela...hati sy ni hati lame
dah banyak kali terluke
sy memang xreti jage
sbb tu sy bagi kat awak je
kalo awak xsudi takpe
sy tak pakse
tp awak bgtaw la sy
sepatah dua kate
ketidaksudian tuan hambe..


satu yang awak perlu tahu pasal sy
sy tak suke ungkit kisah lame
bagi sy sume tu sia2
antara sy dan mereka
dah xde ape2


bukan niat sy untuk memaksa
tp kalo awak perlukan mase 
untuk mengenali hati budi sy
awak gtaw la sy
orang kate..
berpisah untuk sementara
mungkin itu perlu bagi kite


 awak ckp awak pun sayangkan sy
tp kita kenal baruuuuu je..
awak belum kenal sy sepenuhnye..
sb tu awak ragu2 dgn sy
sy faham..
sy pon kadang2 rase begitu juge
hati kite tak same
rindu sy pada awak setiap mase
tp xtaw la awak mcm mane..









:: i feel bad ::

Whether we feel depressed,
empty or confused, 
all bad feelings appear 
in order to make us think 
about their reason and purpose.
now i feel bad.
soooo bad.
why do i feel so?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
i need someone to tell me this:

"it is ok to be sad but try to get rid of it soon 
concentrate on your positive part of life
i'm here for you,
i'll listen when you need to talk,
i'll wipe away your tears,
i'll share your worries when they come,
and i'll help you face your fears."



:(

Wednesday, October 26, 2011

:: sy selalu dapat ape yang sy nak.. tp.. ::

assalamualaikum..entry pertame untuk bulan 10. lagi 5 hari je nk masuk bulan 11
rajen kan aku menaip..kikiki...
oh ye.sebelom lupe..ari sabtu 29/10 ni final piala malaysia trganu vs neg.9!!!


sebagai anak jati tganu, tentula aku sokong tganu 101%

back to the topic..
walopon aku anak sulong..
tp hakikatnye..aku mcm anak tunggal
wakaka..adik2 mcm keteapi..
tp aku..ermm..agak manje la ngn umi aku
selalunye..ape je yang aku nak
umi akan kasi
lambat atau cepat
aku akan dapat
kadang2 aku rase mcm..aku xpatot dapat
tp sebabkan kehendak..
aku mintak jugak
hee..
anak sulung sepatutnye matang..tp aku??


dari segi material..memang la aku dapat ape yang aku nak
tp itu tak bermakna aku ni cukup segale2nye

aku nk henpon.umi belikan hp..
nk dslr..umi blikan dslr
nk motor, umi belikan moto
nk kereta, umi belikan kete..

ermm..pernah dgr x..
orang yang selalu gelak ni, die la paling menderita..
sebab luaran xmenggambarkan dalaman..

itu lah aku..

Thursday, September 1, 2011

:: Raye 2011 ::

nak update,tp malas.
tp ade mood.tbe2 da xde mood
aarghhhhh!!!
sekian.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...