Sunday, April 7, 2013

Pagi yang gelap kini sudah terang..hehe..

Tengok tajuk pon ade 'hehe' tandanya mood tgah baik tu.. Alhamdulillah..Allah panjangkan usia sy dan suami dan ibu dan adik2 dan ibubapa mertua dan ipar duai dan sanak sedare dan guru2 dan sahabat2 sy.. Lets say alhamdulillah!!

Pagi2 buta ni sebenarnye tak tahu nak buat hape..perut lapa..tp malas nak masak.. Godek2 henpon tengok icon blogger. Ber blog d pagi buta pon ok jugak ni..

Semalam tengok fb..sy perasan yg ramai jugak kawan2 rapat dah bertukar status..dari single to enggaged.. Dari enggaged to married.. Alhamdulillah.. Sy tumpang gembira bg pihak mereka.. Jodoh tu milik Allah..kadang2 kita bercinta dgn org lain..tunang dgn org lain..kahwin dgn org lain.. Kalo ikut sy yang dulu2 pon macam tu jugak. Pengalaman tu mematangkan.. Sape kate bercinta bagai nak rak kompem ke jinjang pelamin?woah..die tak tahu agaknye.. Panas belum tentu sampai petang..hujan tengahari sape yang tahu?( mcm pelik je pepatah pujangga ni) hihi.. Bile dah kahwin ni baru boleh menilai keburukan couple2 nih. Yelah..bile kite dekat dgn Allah..kita akan nampak kenapa Allah melarang sesuatu perkara tu.. Dulu2 mase kite pon terjebak dgn gejala tak sehat tu, org kate la ape pon, bg la hadith @ ayat quran mane sekalipun, kalau dah hati tu gelap memang tak kan boleh terima ape org kate.. Syukurlah sekarang Allah dah bukakan pintu hati ni untuk terima kebenaran.. Alhamdulillah..

So, nasihat sy kpd kawan2 yg tgah couple tu.. Cepat2 lah kahwin..yang dah tunang tu plak jangan lah berlagak macam dah kahwin.. Haih.haru betul dunia skrg ni.. tengok gambar kat fb mengalahkan org yg dah kahwin. Peluk sana sini. Hentikanlah..dosa tahu dosa??? sy pernah terbaca satu post kat fb
' SEMAKIN BANYAK KEMANISAN YANG KITA AMBIL SEBELUM KAHWIN, SEMAKIN SEDIKIT KEMANISAN YANG TINGGAL SELEPAS KAHWIN'
(lebih kurang la kot ayat dia)

P/s: pagi yang gelap pon boleh terang, belakang parang pon boleh tajam, nikan pulak hati yang hitam.. Kene caranya, teranglah semula hati tu.. Yang penting DIA jangan kita lupa.. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...